U ontwaakt iedere dag met pijn aan rug, schouders of bent nog steeds vermoeid?


Wij doen bij u thuis een check-up van uw bed en maken een scan van uw wervelkolom.


Het is namelijk zo dat u meestal niet uw volledig bed hoeft te vervangen, enkel een nieuwe matras, lattenbodem of zelfs hoofdkussen kan u al verlossen van uw nekpijn, schouderpijn of vermoeidheid bij het ontwaken.


Indien u wenst kunnen wij u eveneens begeleiden met uw aankoop bij een slaapspeciaalzaak naar keuze.

Hoe gaan we tewerk?

Allereerst willen we benadrukken dat we u niet 'medisch' kunnen helpen voor eventuele slaapapneu, maar dat we enkel uw 'technisch' slaapsysteem analyseren.


Aan de hand van een uitgebreide vragenlijst maken wij een profiel van uw unieke slaaphouding. Deze vragenlijst omvat items zoals uw grootte, gewicht en dominante slaaphouding.


Vervolgens maken we een 3D scan van uw wervelkolom op uw huidige matras en/of lattenbodem of boxspring en vergelijken deze met een scan van een staande positie. 


Tenslotte bekijken we samen uw slaapsysteem en stellen wij u een oplossing voor. Hierbij gaan we samen door de verschillende mogelijkheden, zijnde onder meer traditionele combinatie matras en lattenbodem of boxspring met veren en bijpassende matras. We gaan hierbij eveneens doorheen de verschillende matrassen, onder meer koudschuim, traagschuim, latex, pocketveren...en bespreken de voordelen en nadelen van ieder matras en/of lattenbodem en hoofdkussen voor u persoonlijk.


Indien u dit wenst kunnen we u ook begeleiden met uw aankoop bij een slaapspeciaalzaak naar keuze.

Waarom een controle bij u thuis ?

Iedereen is uniek, u dus ook. Net hierom moet ook uw slaapsysteem uniek zijn.


Bij onze beoordeling van uw noden houden wij niet enkel rekening met uw lichaamsbouw of gewicht, wij polsen eveneens naar uw dominante slaaphouding én vragen u naar eventuele allergiën.


Het is voor de juiste keuze van uw bed eveneens belangrijk te weten waarom u nu net last hebt van onder meer rugpijn, nekpijn, schouderklachten, vermoeidheid bij het ontwaken...


Deze klachten kunnen we het gemakkelijkst plaatsen indien we weten hoe uw huidig bed is opgebouwd.


Op basis van uw huidig bed kunnen we samen op zoek  gaan naar de voor u meest optimale slaap-oplossing.


Net daarom hechten wij niet enkel belang aan de matras, maar ook aan lattenbodem en hoofdkussen.



3D scan van uw wervelkolom

"Lachen aub.... maar lachen met rugpijn is moeilijk nietwaar....en wat als uw bed nu eens de schuldige van deze rugpijn was?


Onder het motto 'meten is weten', gebruiken wij de Spinescanner, een mobiel meettoestel voor de wervelkolom afkomstig uit de medische wereld en gebruikt om de souplesse van de wervelkolom te meten bij sporters na een rugblessure.

We gaan een eerste meting doen terwijl u ontspannen rechtstaat, hierbij kunnen we reeds kleine afwijkingen ontwaren. De ideale positie van uw wervelkolom op uw bed is de rechtopstaande positie 90% gedraaid. Uw rug hoeft dus niet altijd een perfect rechte lijn te hebben in een liggende positie. 


Een tweede meting is deze op uw huidige matras in zijlig. Nu kunnen we deze positie controleren met de eerste meting en kunnen we ons onmiddellijk een beeld vormen van uw huidig slaapsysteem.


Een controle van uw bed - slaapsysteem bij u thuis duurt ongeveer anderhalf uur. 

De prijs voor deze controle bedraagt 60 euro voor 1 persoon en 95 euro voor twee personen, kilometervergoeding niet inbegrepen. Deze bedraagt 25 eurocent per km te rekenen vanaf Wetteren Oost Vlaanderen, buiten een straal van 20km.

Begeleiding van uw aankoop bij slaapspeciaalzaak naar keuze is een meerprijs van 50 euro plus kilometervergoeding.

Slapen op een plank heeft één voordeel: het stimuleert vroeg opstaan.

citaat van Alexandre Dumas, Frans schrijver 1802-1870


Er is iets dat ons dwingt te slapen. Is het de vermoeidheid van onze spieren en geest die de behoefte aan slaap schept? Of bevelen onze genen in een circadiaans 24 uur ritme om nu te gaan slapen? De wetenschap is er nog niet uit. 


Als homosapiens hebben wij een lange evolutiegeschiedenis achter ons. Op vandaag hebben wij nog steeds het lichaam van de jager-verzamelaar inclusief staartbeen. Van ver voor de eerste homohabilis tot niet zo lang geleden was de mens zeer kwetsbaar wanneer het donker werd. Hij leefde solitair of in groep maar moest steeds waakzaam blijven. 


Slapen gebeurde verscholen en zoveel mogelijk beschermd zoals in grotten of op hooggelegen plaatsen waar ingang of toegang konden worden bewaakt. Vuur onderhouden, waken en andere overlevingsbezigheden hielden onze voorouders zeker niet onbewust gedurende meerdere uren. Hun nacht werd meermaals door actieve momenten onderbroken en nog steeds slapen primitieve bevolkingsgroepen ook 's nachts kortere slapen na mekaar.


Door zich te organiseren in groepen en hiërarchieën kon het waken 's nachts tot een beperkte groep worden beperkt en kon de rest langzaam evolueren naar de moderne sociale slaap waar deze kortere slapen aan een stuk worden doorgeslapen en liefst zonder tussendoor wakker te worden. 

Wat gebeurt er als je niet genoeg diepe slaap krijgt?


De diepe slaapfase vormt het ideale moment voor jouw lichaam om zichzelf op cellulair niveau te herstellen. Als je ziek bent is de diepe slaapfase essentieel om schade te herstellen en nieuwe cellen aan te maken om beschadigde sectoren te herstellen (zoals de huid en botten).

Zonder deze mogelijkheid om onze huid, botten en organen gezond te houden, kunnen we versneld verouderen; het wordt dan steeds moeilijker om de schadelijke effecten tegen te gaan, zeker wanneer ze verband houden met chronische ziektes zoals hartkwalen, osteoporose of neurologische condities.

Het belang van een hoofdkussen valt onmogelijk te onderschatten.


Met het oog op een comfortabele nachtrust is het hoofdkussen minstens even belangrijk als de matras en het onderstel van je bed. Bovendien is het essentieel om je hoofdkussen af te stellen op je matras. Neem daarom voldoende tijd voor het kiezen van een hoofdkussen. Vertrouw op het advies van een slaapadviseur.  

Wanneer je investeert in een goed bed, dan besteed je meteen best ook het nodige belang aan het hoofdkussen. Een slecht hoofdkussen verpest alle voordelen van een kwaliteitsvolle matras, boxspring of lattenbodem.

Je rug- en halswervel krijgen dankzij een goed hoofdkussen de vereiste ondersteuning. Een kussen is dus absoluut noodzakelijk. Je hoofd- en schouderdeel moeten hoger liggen dan de rest van je lichaam.

Als je van jezelf denkt dat je te klein bent om het verschil te maken, probeer dan maar eens te slapen met een mug in de kamer.

'Juist' slapen is belangrijk. Tijdens onze slaap zal ons lichaam zich herstellen.

Bovendien slapen we gemiddeld 20 jaar gedurende heel ons leven. Maak daarom een juiste keuze en laat u zeker niet leiden door allerhande promo's en lucratieve aanbiedingen.

 

Bedconsulent

Contacteer ons

0476 310 300

Dirk Vinck

Vof Vinck-Samson

Heuvel 37

9260 Schellebelle